čtvrtek 28. srpna 2014

WoT: Modifikace tanku

Hráli jste někdy hry ze série Need For Speed nebo Flatout? A pamatujete si na tuning? Promakaný, že? A pamatujete si na úpravy, které umožňovaly rychlejší střelbu?
Ne?
To bude tím, že tam nic takového nebylo!
Vítejte ve světě tuningu World of Tanks!

Některé drobnosti jsme načali v předchozích dílech. Zmíněny byly různé typy děl u jednotlivých tanků a výbava pro maskování. Je toho samozřejmě mnohem více. Pro Vás nejdůležitější informace je nad seznamen tanků - aktuální výbava tanku. Po klinutí na jednotlivé kusy výbavy se vám otevře nějaký seznam či menu, kde můžete provádět změny. Když pomineme střelivo, které jsem popsal v minulém díle, jsou zde tři zbývající skupiny:
  • Moduly
  • Výbava
  • Spotřební doplňky
  • Kamufláž (máme rádi malování)

Moduly

Jsou to, co má na výkon tanku největší vliv. Ve většině případů je prostě musíte vyzkoumat, abyste mohli postoupit na vyšší tier a koupit si nový tank. Když hrajete s tankem, tak za každý zásah, nasvícení, shození pásů, za to že odrážíte střely, za vítězství a prakticky za jakoukoli činnost v bitvě, dostáváte zkušenosti a kredity.
Kredity se používají na provozní náklady a nákup tanku. Zkušenosti se používají na výzkum. Z každé bitvy dostanete něco mezi nulou a nekonečnem (ok, ale horní hranice není stanovena) obyčejných zkušeností, které jsou vázané na daný tank, a přibližně 5% z toho zlatých zkušeností, které můžete použít na jiném tanku. Při výzkumu se pak nejprve odečítají základní na tanku a když vám chybí a něco mermoumocí potřebujete, tak se odečtou i zlaté.
Vpravo nahoře je položka "Vyzkoumat". Váže se k jednotlivému tanku. Na obrazovce se ukáže předchozí tanky, ze kterých jste se proexpili k aktuálnímu, strom modulů a na ně navázané následující tanky. Na každém tanku máte při jeho vyzkoumání (potažmo zakoupení) takzvaný "stock" - základní sadu modulů. Na nevyzkoumaných modulech pak máte číslo ceny výzkumu zkušeností a na vyzkoumaných cenu v kreditech, pokud je nemáte na skladě. Aktuálně nasazené jsou pak s fajfkou.
Jediná věc, o které má smysl někdy polemizovat, jsou děla, kde se občas musíte rozhodovat mezi jednotlivými herními styly. Zbytek je prostě dobré mít co nejlepší. Rádia, motory a děla se často prolínají skrz strom výzkumu, takže ty občas nebudete muset zkoumat. Věže a pásy jsou pak unikátní pro každý tank.
Občas se stane, že se můžete vyhnout výzkumu nějakého modulu a postupovat bez něj dál. Nedoporučuju to. Často stejně musíte vyzkoumat to samé na vyšším tanku pro postup a při finálním výzkumu ještě oceníte to drobné zdržení, protože budete mít větší úspěšnost v bitvách.
  • Dělo - jak bylo řečeno, záleží na preferencích a herním stylu. Já upřednostňuji velké kanóny s velkou penetrací a poškozením.
  • Věž - čím novější, tím lepší pancíř a méně slabých míst. Novější typ dá Vašemu tanku i více životů, tedy delší životnost v bitvě. Lepší věže mají navíc kompatibilnější lafetaci (odemčou se Vám další děla) a často se rychleji otáčejí. Díky novější konstrukci navíc nabízejí vyšší rychlost střelby. Bývají obecně těžší, takže často je nutné před věží upravit podvozek.
  • Motor - čím silnější, tím líp. Vyšší akcelerace, lepší konstrukce snižující šanci zápalu, větší výkon pro prostupnost terénem, rychlejší otáčení věží, rychlejší otáčení vozidla. Není o čem diskutovat.
  • Podvozek - nový Vám dá vyšší nosnost, rychlejší otáčení vozidla, vyšší maximální rychlost, větší odolnost proti shození pásů. Nový podvozek je často nutnost pro nasazení dalšího/lepšího vybavení.
  • Rádio - Zvýšený dosah rádia umožňuje komunikaci se spojenci. Až Vám z nimimapy zmizí půlka Vašeho týmu a nebudete vidět hlášené pozice nepřátel, pochopíte, kde je chyba.

Výbava

A tady se dostáváme ke skutečné konfigurovatelnosti tanku. Dostupnost výbavy na jednotlivé tanky je různá. Záleží na národnosti, třídě tanku, ale třeba i na tom, zda má otevřenou korbu. Seznam bude tentokrát trochu delší.
Tyto tři moduly lze přemisťovat mezi tanky, jež nejsou v bitvě a mají dostatečnou nosnost podvozku.
  • Síť - dává bonus ke kamufláží, když tři vteřiny nehýbete s podvozkem (lehké tanky a střeďáci 10%, těžké a artilerie 5%, stíhače 15%). První vybavení, které byste na tanku měli mít. Zvláště proto, že je levné (100k kreditů)
  • Periskop - dává bonus 25% k dohledu, když tři vteřiny nehýbete s podvozkem. Za půl milionu, každopádně by měl následovat jako druhý po síti.
  • Opravy - zrychlují rychlost opravy o 25%. Smysl má především pro těžké tanky a stíhače. S naskilovanou posádkou a Opravami opravíte pásy do tří, čtyř vteřin, takže nebudete muset používat sadu nářadí pro ústup.
A pak tu máme spoustu kousků, které jdou odmontovat za 10 goldů a nebo je prodáte s tankem a nebo je při výměně musíte zničit.
  • Vložka - snižuje účinek explozivních střel a taranu proti Vašemu vozidlu. Čtyři třídy podle váhy tanku v nákladech od 50k-750k kreditů.
  • Mokré bedny - zvyšují odolnost uložené munice vůči explozi a poškození při zásahu o 50%. Dvě třídy 200k a 600k kreditů.
  • Cyklónový filtr - zvyšuje odolnost motoru o 50%. Nechrání ale proti odstranění omezovače výkonu. Neviděl jsem, že by to někdo použil.
  • Vyplnění nádrží CO2 - zvyšuje odolnost nádrží u původních sovětských a čínských tanků o 50%. Neviděl jsem, že by to někdo použil.
  • Obecně vylepšení podvozku - zvýšení nosnosti o 10%, o 30% víc HP pro podvozek, menší dmg při pádu. Strašně moc typů pro různá vozidla. Má to smysl pouze tehdy, když Vám chybí nosnost pro nejtěžší dělo a nebo když plánujete hodně jezdit s průzkumníky (kteří jsou na poškození pásů dost náchylní). Jinak to nekupujte.
  • Rychlonabiják - tedy ne povolání posádky, ale kus vybavení (asi kleště s jeřábem, co já vím), které stáhne rychlost nabíjení o 10%. Hodí se prakticky vždycky, když potřebujete zvýšit palebnou sílu. Tedy především u rychlopalných děl pro kontakt, nebo u pomalu nabíjejících (třeba artilerie nebo chuťovky typu KV-2). Tanky, které vyjíždějí zpoza rohu a pak se stáhnou, to moc nevyužijí. Nejde namontovat na zásobníky.
  • Rychlejší zaměřování - využijete tam, kde to trvá sakra dlouho a na přesnosti záleží. Jinými slovy artilerie a stíhači, popřípadě pseudostíhači při odstřelování, kterým se aim srovnává pomaleji, než jsou schopni nabít.
  • Vertikální stabilizátor - jde nasadit na tanky a snižuje maximální stav zaměřovacího kroužku o 20%, takže při střelbě ze zastávky nebo pohybu věží rychleji zaměříte a v pohybu máte větší šanci něco trefit.
  • Optika - zlepšuje dohled i za jízdy. Skvělé na spotery.
  • Širší pásy - zvyšují prostupnost obtížným terénem. Jen pro německé tanky.
  • Ventilace - aka klimoška. Jde namontovat do uzavřených tanků a zvyšuje výkon posádky ve všem (i v percích) o 5%. Dává se na tanky, se kterými budete trávit hodně času.
A teď co kam... Berte to jen jako doporučení.
  • Pasivní lehký spoter - síť, brýle, klimatizace. Víc potřeba není. Dojedete do křoví a pak už jen stojíte.
  • Aktivní lehký spoter - optika, podvozek, klimatizace. Počítáte s tím, že Vás vidět bude. Nemá smysl s sebou tahat něco, co celou hru nezapnete.
  • Úderný lehký spoter - podvozek, rychlonabiják/stabilizátor, klimatizace. Dohled budete muset dohnat na posádce. Váš cíl mise je najdi a znič. Střílíte za jízdy.
  • Úderný střední tank - rychlonabiják, klimatizace, vertikální stabilizátor.
  • Střední rammer - aka Taranista. Klimatizace, vložka, podvozek/rychlonabiják.
  • Střední sniper - Rychlonabiják/síť, rychlejší zaměřování, klimatizace.
  • Střední aktivní spoter - vložka, klimatizace, optika.
  • Střední pasivní spoter - síť, brýle, klimatizace.
  • Těžký poziční tank - vložka, klimatizace, opravy.
  • Těžký úderný tank - vložka, klimatizace, rychlonabiják/širší pásy.
  • Těžký rammer - vložka, klimatizace, rychlonabiják/širší pásy.
  • Těžký kemper - klimatizace, brýle, síť (ehm, vážně tohle někdo hraje?)
  • Artilerie - rychlonabiják, rychlejší zaměřování, klimatizace/síť
  • Úderný stíhač - vložka, rychlonabiják/opravy, klimatizace
  • Záložní stíhač - klimatizace, rychlonabiják, rychlejší zaměřovač/síť
Ono by se toho dalo vymyslet i víc, ale tohle jsou především použitelné konfigurace takřka na vše. Jak vidíte, všude dávám klimatizaci. Díky univerzálnímu vlivu na posádku totiž má extrémě velký efekt. Ten rozdíl v pěti procentech je skutečně znát. Pochopíte to v okamžiku, když budete mít s pasivním spoterem vycvičené maskování na maximum, síť, pomalovaný tank a nepřítel projede kolem Vás ve vzdálenosti padesáti metrů, jako by se nechumelilo.
Počítejte s tím, že vybavit tank je drahé. Strašně moc. I na desátém tieru přijde výbava i na čtvrtinu hodnoty tanku. Dobře se rozmyslete, co kam namontujete a hlavně, jak chcete daný tank hrát.

Spotřební doplňky

Pomaličku se blížíme k závěru a chybí nám pár drobností. Poslední trojice slotů za náboji slouží k nachystání výbavy, která se spotřebovává ve velkém a v bitvě má skutečně velký vliv.
  • Malé opravy - instantně na příkaz opraví poškozený, či zničený modul na 100%.
  • Velké opravy - instantně na příkaz opraví všecko na 100%. Dokud se nespotřebuje zrychluje opravování o 10%
  • Malá lékárnička - instantně na příkaz uzdraví zraněného člena posádky.
  • Velká lékárnička - instantně na příkaz uzdraví všecky raněné. Dokud se nespotřebuje, dává 15% ochranu před zraněním u penetrujících nábojů.
  • Malý hasičák - na příkaz instantně uhasí oheň.
  • Velký hasičák - sám od sebe uhasí oheň a snižuje šanci na zápal o 10%, i když je spotřebován.
  • 100oktanový benzín - zvyšuje výkon benzínového motoru o 5% u Američanů, Britů, Němců a Francouzů.
  • 105oktanový benzín - 10% bonus a to samé jako 100okt.
  • Olej a olej - no prostě olej do čínkého a ruského tanku. Taky 5% u jakéhokoli motoru.
  • Odstranění omezovače výkonu - Rusové a Číňani. Pozor na něj. Skvělý pomocník (na nějakou dobu máte výkon jak vepř), ale zlý pán (zapomenete to vypnout). To je potom na výměnu motoru. Z nějakého důvodu to kazí motor, i když stojíte a nepřidáváte plyn.
  • Dávky, kola, čokoláda, puding a čaj, kafe, zase dávky a onigiri? - ehm, prostě žrádlo. Zvýší výkon posádky.
Něco jde koupit jen za kredity, za něco se platí zlatem či více kredity. Osobně používám další svatou trojici - Malý hasičák, opravy, lékárnička. Pokud se rozhodnete používat jenom tohle, zachovejte dané pořadí. Jinak budete mačkat ze zvyku špatné doplňky, což Vás může stát život.
Odstranění omezovače výkonu jsem používal, teď už na to kašlu. Zapnete to jen párkrát a může Vás to snadno vyřadit z boje.
Dávky mají smysl tehdy, když je nízká šance na Vaši likvidaci na začátku bitvy. Takže artilerie a odstřelovači místo hasičáku. Velký hasičák, lékárnička a opravy jsou dobré tak na klanovky. Do běžného boje nedoporučuji.
S bezínem a olejem je to složitější. Někdo používá, někdo ne. Zvyšuje to zrychlení, otáčení věže a podobně, takže asi to smysl má. Nikdy jsem nepoužil.

Kamufláž

Hned vedle servisních informací k tanku máte možnost pomalovat si tank dle svého gusta (z omezených možností) buď na omezenou dobu za kredity a nebo nastálo za goldy. Pokud něco expíte, tak asi do toho moc peněz dávat nebudete, takže je lepší za kredity, když už je chcete utrácet. Pokud si ale chcete tank nechat, tak rozhodně jděte do nákupu za zlatky. Přítomnost kamufláže zvyšuje kamufláž (hm... že by spojitost?) o 5% na furt a to už se vyplatí.
Nízké tiery to mají za symbolické ceny, desítky už jsou cenově ostřejší. Máme tři typy prostředí.
  • Letní
  • Zimní
  • Pouštní
To znamená, že abyste byli krytí na všech mapách, musíte zaplatit třikrát. Berte to jako slevu v případě, že Váš klan jezdí jen jednu mapu...
Ve stejném menu pak ještě můžete nakoupit na tank pakl symbolů na věž, vlaječky, urážlivé nápisy... Nebudu dělat reklamu WG. Stejně budete nadávat hlavně přes chat.

No a to by bylo pro teď všecko. Pro příště se mrkneme na to, jak vycvičit posádku.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Hlavně slušně děcka.