úterý 14. října 2014

WoT: Malinovka

Každý ji zná. Je to jedna z map, na které máte šanci objevit se během první bitvy a bude Vás provázet až po tier deset. Není to náhodou. Tahle mapa chyby neodpouští. Můžete se na ní utopit, rozbít, a když se nešikovně odhalíte, budete rozstřílení na maděru.
Jaké je tajemství malinovky?

Třicet vteřin

První, co je třeba obhlédnout, je mapa. Podívejme se zprvu na její podobu.
Startovací pozice armád jsou tak akorát mimo dohled protivníků. To je první věc, kterou musíte mít na paměti. Pokud se přiblížíte nebo zůstanete stát, budete do minuty odhaleni a zničeni. Otevřenost této mapy umožňuje odstřelovat nepřítele takřka z jakékoli pozice kamkoli. Vyjímku mají v tomto ohledu artilerie, které začínají směrem do kopce víc v lese právě z tohoto důvodu.
Vaše první starost je tedy dostat se mimo spot, ideálně do kryté palebné pozice. Buďto můžete zajet za pevné překážky a křoví, nebo se držte za hranou spotu a odstřelujte nejbližší objevené cíle. Pokud jste odkrytí a nejste si jistí, zda jste odhaleni, popojíždějte, ať to artileriím co nejvíc ztížíte. Každopádně to není mapa, na které si můžete odběhnout udělat kafe.
Důvod je prozaický: Spoteři jsou na této mapě velmi důležití. Jelikož jeden výjezd může průzkumníkovi zajistit tisíce damage během jedné minuty, existují blázni, kteří si to s lehkým tankem ihned zamíří doprostřed lánu mezi spawny. Často se jim podaří nasvítit takřka celý nepřátelský tým. 
Chytřejší spoteři v lehkých tancích se rozmístí kolem jezera uprostřed mapy a svítí přejezd nepřátel na kopec. Lahůdkou jsou potom dobře pancéřované střední tanky, či rychlejší těžké tanky, kteří to vezmou za terénní nerovností u jihozápadu a prakticky přijedou až k Vám takřka bez škrábnutí.
A během toho svítíte, svítíte a svítíte. Jste takřka nepřetržitě odhaleni. Myslete na to. Vaše rozhodnutí setrvat na základně a bránit ji, nebo vyrazit do kopce a útočit, je zásadní a většinou jej už nestihnete změnit.

Do pozic

Dobře, máme vybráno. S pomalým supertěžkým tankem jsme schovaní za křovím, nebo trneme mezi kravíny, využíváme děr v domech k opětování palby a modlíme se, aby si na nás nezasedla artilerie. S rychlejšími a méně opanceřovanými vozy ale musíme taky něco dělat. Půlka spoterů je mrtvá (my samozřejmě ne, protože víme jak spotovat) a tak musíme obsadit důležité body, abychom udrželi linii palby, popřípadě nepřítele obklíčili.
Nejsnáze nepřítele obklíčíme, když je napadneme v plné rychlosti a překvapivě dřív, než se na nás stačí všechna děla otočit. K tomuto účelu se používá kopec. Tedy Kopec s velkým K - na většině map je Kopec a na většině map je jeho dobytí úkolem středně těžkých tanků s podporou těch trochu těžších. Ačkoliv artilerie mají na této mapě pořád co dělat, na Kopci Vás vždy podpoří, protože jsou z tohoto směru extrémě zranitelné. Kopec je prostě nejdůležitější bod na mapě, protože umožňuje bleskový útok i rychlý návrat, když to doma začne hořet. Kdo jej ovládne, má velkou šanci na výhru.

Stíhači a snipeři se mezitím rozmístili do křoví pod kopcem a číhají, co se rozsvítí. Zatímco zuří bitva na kopci, nastává chvíle pro ty chytré spotery. Nastává totiž bitva spoterů v severovýchodních vodách jezera středu.
Ten, kdo se dostane na nepřátelský výjezd z vody, totiž rozsvítí snipery z nepřátelského týmu. Navíc je velmi dobře krytý proti palbě artilerií, stíhačů a nasvítí část kopce. Ještě k tomu odhalí spotery schované ve křoví na jihozápadní straně jezera, což pro ně bude jistá smrt. Prakticky jediný způsob, jak se spoterů z této pozice zbavit, je sebevražedný výjezd nasvícených stíhačů.
Tímto manévrem tedy donutíte stíhače, aby přestali podporovat své středně těžké tanky na kopci a krýt pole, čímž se Vám otvírají dveře k vítězství.

Pozdní fáze hry

V daný okamžik, když jsou artilerie zaměstnané na kopci a je narušená obrana stíhačů (rozumněj "jsou pěkně rozbití"), rovněž nastává šance pro těžké tanky na základně. Ty nyní mohou projet kolem jihozápadního okraje mapy a vpadnout nepřipravenému nepříteli do zad, protože tou dobou by již spoteři měli být jinde.
Tento výpad Vám umožní zničit nepřátelské tanky kryté za kameny či kravíny, protože u obou stran je z daného místa velmi přívětivě modelován terén, jež i tankům se špatnou depresí umožní pálit zpoza kopce.

Středně těžké tanky mezitím za podpory dělostřelectva vyhrály bitvu o kopec a útočí v plné rychlosti dolů, aby rozmetaly poslední zbytky stíhačů, jež se skrývají v lese. Zanořují se do jejich linií, způsobují zmatek, otáčí je a odhalují jejich boky a záda vlastním stíhačům, které sledují vřavu bitvy a svojí zničující palbou rozbijí poslední jádro odporu.

Nepřátelské dělostřelectvo skáče do vody.

Bitva je dokonána.
Že to tak neznáte? Aha, tak si pojďme vysvětlit proč.

Proč to nefunguje

Všecko je to především o lidech. Když se člověk se supertěžkým tankem rozhodne, že pojede na kopec nejkratší cestou skrz bažiny a nasvícený prostor, zemře. Když se snaží středně těžký tank vykukovat zpoza domů, nedej bože svítit, zemře. Když spotter najede doprostřed pole, ideálně pozdě, zemře. Když se těžký tank pokusí najet do nepřátelské báze hned na začátku, zemře. Když se artilerie nepřesune do lesa, zemře.
A proč to všechno? Protože tahle mapa chyby neodpouští.

Vítejte na své první mapě ve WoT. Vítejte v pekle.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Hlavně slušně děcka.