pondělí 8. září 2014

WoT: Umění války - Kniha o přípravě bitvy

V klanu není na nejvyšší úrovni klanová válka. Ty skutečně důležité věci se dějí na pozadí a mimo dohled běžného člena. Před něj jsou pak předkládána rozhodnutí, která často nemůže obsáhnout kvůli akutnímu nedostatku informací.
Přesto v klanu rozhoduje hlas lidu - vox populi. Není to bezdůvodné. Musíte diskutovat s ostatními členy strategická rozhodnutí. Pokud je nedokážete přesvědčit o svém názoru, musíte přijmout názor jejich, protože jsou to Oni, Jejich zdroje a Jejich kredity, které budou v bitvě obětovat pod Vaším velením. Pokud totiž nebudou bojovat za svou čest, slávu a hrdost, za co jiného by bojovat měli, i když je to úplně irelevantní...?

Pokud chcete vést válku, nejdůležitější jsou zdroje. Z principu se na každé válce prodělává a pokud Vám vysněné zisky nedokáží nějakým způsobem zaplatit náklady, alespoň morálně, nemá smysl. Ve WoT je válčení mantrou, ale přesto nějaká motivace být musí.
Tou motivací je zlato. Z každého území plynou určité denní zisky, jež plní klanovou pokladnici. Za zlato toho můžete nakoupit spoustu. Prémiový účet, prémiovou munici, prémiové tanky, místa v garáži a další spoustu věcí. Zlaťáky jsou tedy dobrou motivací. Co má ovšem ve WoT skutečnou hodnotu, jsou kredity. Nikdy jich totiž není dost.
Zkušenosti se dají vyjezdit i při blbém tantikstovi, zlaťáků zase tolik potřeba není. Ale kredity Vážení, to je to, oč tu běží. Když pomineme pálky za nákup desítkového tanku (řádově šest milionů) a jeho výbavu (řádově milion a půl), tak tu máme další nezbytné náklady, se kterými musíte při vstupu do CW počítat:
  • Oprava zničeného tanku - 30 tisíc
  • Zlatá munice - klidně 8000 za ránu
  • Spotřební doplňky - 20 tisíc za příděly potravin atd., atd.
  • Ztráta samotného tanku (neb se při zničení na určitou dobu zablokuje)
Při vyhrané bitvě můžete na CW bez problémů prodělat padesát tisíc. Při prohrané pak proděláte bez problémů i sto, protože polovina Vašich zisků jde soupeři.
A to se vyplatí.
Pokud tedy nemají bigoši na čem vydělávat (jako třeba prémiové tanky) a čas, kdy můžou vydělávat, jejich motivace hrát klanové války rapidně klesá. Pokud totiž za den horko těžko s KV-2 uděláte 300 tisíc kreditů a následně 200 proděláte na zpackaném útoku, se kterým stejně nesouhlasíte, Vaše motivace jde do háje a budete se ohlížet po nějakém pohodovějším klanu, popřípadě začnete rovnou živit podhoubí revoluce.
A přesně o tom mluví "Kniha o přípravě bitvy" mistra Suna.
Dlouhým nekonečným tažením tedy vyčerpáme klan a skončili jsme. Pokud tedy máme tu možnost, ponechme bigošům více prostoru. Nenuťme je do klanových akcí, kde by mohli prodělávat. Pokud to je možné, dejme jednou či dvakrát týdně den oddychu, kdy se bojovat nebude, aby mohli v klidu expit a vydělávat. Volme strategii tak, ať během CW ztratíme co nejméně tanků. Ale hlavně, vyhrávejte rychle a efektivně. Pokud si kluci můžou zajet jednu rychlou s prémiákem mezi dvěma CW, je to balzám na duši a přináší to klid do klanu.
A to se potom projeví dobrou náladou. Dokud členové klanu věří v to, že prohraná bitva je jen cestou k vítězství, máte vyhráno. Když pak vítězství dosáhnete, bude jim jedno, že máte ubohé území se směšným množstvím zisků. Jsou totiž na mapě, mají území a mají co bránit - řadí se tudíž mezi elitu. Snadno zapomenou, že to skutečné, co je tam dostalo, je vlastně jejich umění války.
Pokud se tedy dostanete do stavu, kdy držíte svůj kus hlíny a máte spočítáno, že další expanze je neudržitelná, toto je správný okamžik pro nasazení klanových akcí, jako jsou "roty" nebo "opevnění". Držte svůj tým ve střehu a cvičte jej. Odměnou Vám bude sehraný tým, který Vás kdykoli podrží.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Hlavně slušně děcka.