Jak si mnozí určitě všimnuli, pouštím stream ze své hry. Občas tam nějaký televizí znuděný človíček zavítá. Tedy kromě těch členů klanu, co se chtějí podívat na průběh bitvy a nedostalo se na ně při formování týmu. Jeden z oněch náhodných fanoušků úpěnlivě bušil do klávesnice zprávy typu: "Zničte je! Máte přece převahu! Rozneste je na pásech!"
Nyní se podíváme na to, proč to tak nefunguje.
Tu bitvu jsme tehdy vyhráli bez ztráty tanku. Nepřítel byl přitom v plné síle. Ač výsledek bitvy naznačuje, že jsme měli skutečnou převahu, nemusela to být pravda. Nevím, jaké statistiky měli hráči oponenta. Vím však to, že náš velitel zvolil lepší taktiku, než měli oni.
Jak totiž zmiňuje mistr Sun - největší vojevůdci nevyhrávají úžasně, slavně či chrabře. Vyhrávají neomylně.
V našem případě to znamenalo vytvořit perimetr krycí palby pro spotery a rozvinutí křídel, narušit oponentovi připravenou taktiku a dát prostor artileriím, aby snížili životnost nepřátelských vozidel. Tato část bitvy trvala sedm minut. Bylo to sedm minut, během kterých se fanoušek na twitchi nudil, ale pro nás byly cestou k vítězství.
Jenomže ani tohle občas nestačí.
Zažil jsem to asi týden zpátky. Velitel vyhlásil útok na vyloďovací území a přesto jsme to bitvy nenastoupili. Já osobně bych do toho šel, protože vždycky se je co učit. Zvláště u porážky. Jeho argument byl ale jasný: Proti nám nastoupila řada klanů, které měly mnohem lepší výsledky jak my.
Nemělo cenu plýtvat klanovými prostředky na vylodění, kde bychom skončili pravděpodobně v prvním, či druhém kole. Vzhledem k tomu, že klanové války zaberou půl hodiny na bitvu plus příprava, uvolnil se celý klan k zábavnějším činnostem.
Jenže co dělat, když nemáte na vybranou? Co dělat, když území bránit musíte?
Mistr Sun má na tohle odpověď taky - Nejlepší válečníci minulosti se napřed zabezpečili proti možnosti vlastní porážky. Až pak čekali na možnost porážky nepřítele.
Včera jsme probírali Lakeville. Vedení klanu se rozhodlo, že bychom se mohli posunout z Afriky blíže Evropě a to znamenalo změnu mapy. Návštěvníci na streamu možná byli překvapení, že viděli spíše kresbu na cosketchi, kde jsme probírali taktiku, a následné prohánění se po mapě s rychlými tančíky, abychom si ji řádně prohlédli. Následovalo poziční cvičení obrany, test náměru artilerií, hledání průzorů, zkouška svícení...
A nakonec nám to nandali kvůli naší nedisciplinovanosti při útoku.
Tahle nudná část je ale velmi důležitá. Zaprvé to umožní vidět důležité prvky pozic nejen těm, kteří se zúčastní bitvy, ale procvičit si to může dvojnásobek lidí. To se bude hodit v následujících dnech, až začnou hráči rotovat kvůli nepřítomnosti.
Zadruhé podrobnější průzkum mapy pomůže reflektovat chyby v taktice. Když víte, odkud jde kam střílet, tak v průběhu ostrých bitev se vám snáze do krve dostanou časy spotu a přejezdu, bezpečné palebné pozice a podobně.
No nic. Doufám, že na dnešek večer bude naplánované vylodění na stejnou mapu. Uvidíme, co vymyslíme. Dobré je, že si s touhle mapou přišli kluci, co normálně nevelí, takže se nám rodí v klanu nová generace velitelů, což se vždycky hodí.
Zažil jsem to asi týden zpátky. Velitel vyhlásil útok na vyloďovací území a přesto jsme to bitvy nenastoupili. Já osobně bych do toho šel, protože vždycky se je co učit. Zvláště u porážky. Jeho argument byl ale jasný: Proti nám nastoupila řada klanů, které měly mnohem lepší výsledky jak my.
Nemělo cenu plýtvat klanovými prostředky na vylodění, kde bychom skončili pravděpodobně v prvním, či druhém kole. Vzhledem k tomu, že klanové války zaberou půl hodiny na bitvu plus příprava, uvolnil se celý klan k zábavnějším činnostem.
Jenže co dělat, když nemáte na vybranou? Co dělat, když území bránit musíte?
Mistr Sun má na tohle odpověď taky - Nejlepší válečníci minulosti se napřed zabezpečili proti možnosti vlastní porážky. Až pak čekali na možnost porážky nepřítele.
Včera jsme probírali Lakeville. Vedení klanu se rozhodlo, že bychom se mohli posunout z Afriky blíže Evropě a to znamenalo změnu mapy. Návštěvníci na streamu možná byli překvapení, že viděli spíše kresbu na cosketchi, kde jsme probírali taktiku, a následné prohánění se po mapě s rychlými tančíky, abychom si ji řádně prohlédli. Následovalo poziční cvičení obrany, test náměru artilerií, hledání průzorů, zkouška svícení...
A nakonec nám to nandali kvůli naší nedisciplinovanosti při útoku.
Tahle nudná část je ale velmi důležitá. Zaprvé to umožní vidět důležité prvky pozic nejen těm, kteří se zúčastní bitvy, ale procvičit si to může dvojnásobek lidí. To se bude hodit v následujících dnech, až začnou hráči rotovat kvůli nepřítomnosti.
Zadruhé podrobnější průzkum mapy pomůže reflektovat chyby v taktice. Když víte, odkud jde kam střílet, tak v průběhu ostrých bitev se vám snáze do krve dostanou časy spotu a přejezdu, bezpečné palebné pozice a podobně.
No nic. Doufám, že na dnešek večer bude naplánované vylodění na stejnou mapu. Uvidíme, co vymyslíme. Dobré je, že si s touhle mapou přišli kluci, co normálně nevelí, takže se nám rodí v klanu nová generace velitelů, což se vždycky hodí.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Hlavně slušně děcka.